Am fost la Bansko

Auzisem de Bansko, dar ma gandeam ca e in Bulgaria si spre rusinea mea, nu aveam o parere prea buna (atunci) despre bulgari. Sunt slab la schiat, pamant de flori, sotia mea insa schiaza bine si "ma duce" iarna prin munti, prea des in opinia mea. Eu am invatat sa schiez in armata, la Rasnov, pe niste schiuri de lemn prinse de bocanc cu niste curele din piele. Groaznice!

 Bansko este un oraş şi o populară staţiune de schi în sud-vestul Bulgariei, situat la poalele Munţilor Pirin, la o altitudine de 925 m deasupra nivelului mării iar zona de schi se întinde între 2.000 si 2.600 m altitudine.
Am luat biletele de cazare de pe Booking, le-am gasit la "mustata", o pensiune de 3 stele si cu mic dejun inclus, un adevarat noroc pentru ca Bansko este foarte cautata in aceasta periada. Am primit si niste oferte pentru Skipass dar le-am refuzat ca prostul si acolo am platit toate serviciile extra.
Am plecat dimineata pe la 7, prin vama "Vama Veche", ningea cu fulgi mari si ne intrebam cum va fi drumul de 9 ore pana in statiune. Soseaua arata bine, curata, era dat pe jos si cu clorura de calciu. Pe unele portiuni mai gaseam un strat mai gros de zapada framantata dar masina trecea fara probleme. Peisajul superb ne capta toata atentia, bulgarii nu sunt vitezomani, doar cate-o masina cu numere romanesti ne mai depasea.

                           
Ca-n basme...
In general drumul este cam asa, multe curbe si peisaj montan.

Mai departe de la Burgas am intrat pe autostrada A1, limita de viteza 150 km/h, fara zapada.

Am ajuns, ne-am cazat. Vedere din balconul camerei. Muntii Pirin
Seara am iesit putin in oras. Lumini, muzica, atmosfera.

Restaurante mari si luxoase.
Pub
Multa animatie pe strada.
Nimeni nu se plictiseste in Bansko! Programul incepe dupa ora 22:00.

Red Rose, unul dintre cluburile preferate de turisti.


La Queen's Pub, afara la fumat.
Dimineata la fantana, ne spalam pe ochi, pe fata....

Turnul cu Ceas al Bisericii Sveta Troita are30 de metri inaltime, si dateaza din 1850
Biserica in interior, chiar am prins slujba. Amin-ta-ta!
Restaurantul Mehana, clasic la exterior, opulenta in interior...totusi nu sunt exagerate preturile chiar merita.

Zona "normala" a orasului...liniste si pace!
Anunturi mortuare si pomeni...

Suveniruri...


Echipament sportiv 
Bansko ofera oaspetilor sai nici mai mult nici mai putin de 16 kilometri de pista de ski neintrerupta cu incepere de la Varful Todorka (2.600 metri- cel mai inalt punct al zonei de ski) si terminandu-se jos la baza langa marginea statiunii, unde se gaseste si gondola ultimii 7 kilometri ai partiei sunt luminati.

Daca sunteti incepatori puteti merge doar pe partii usoare si medii. Ce difera aici fata de partiile din Romania este multitudinea de variante, puteti urca pe o parte si cobori pe alta.

Lungimea totala a echipamentului de instalatii pe cablu din statiune este de 26 km.

Accesul catre instalatiile pe cablu se face pe baza unei cartele destul de ieftine de la SkiData. Turistii se pot informa non – stop in legatura cu conditiile atmosferice, cu ajutorul panourilor situate la statia de plecare cu telecabina.
Stratul este improspatat permanent de tunurile de zapada.

Centrul de inchirieri, case de bilete, Skipass-uri, telecabine,...

Coada merge repede.

Am ajuns !

Aici poti alege ce traseu doresti, mai usor sau mai dificil.

Cea mai lunga partie, preferata de majoritatea turistilor, mai ales cei cu copii.
In telegondola.

Fiul meu.

Schiorii mei odihnindu-se...

Sotia mea

Aici asculti doar muzica ambient house, industrial, noise, pop, techno...
 Cafea, bere, sucuri...uiti pentru ce ai venit :)))

Wow!
Da, asta e toaleta...ecranele afisau "no signal". Daca nu sunt pentru reclama, atunci sunt pentru "le cuc"...


                                        Superb! Daca vrei distractie, merita sa mergi in Bansko!

Comentarii