Cum mi-am reparat baia de ulei

   Mergeam spre casa pe un drum neasfaltat, pamant si iarba mare.
    Am lovit cu scutul o piatra pe care nu am vazut-o dar am simtit socul puternic. Nu am oprit imediat, abia cand am ajuns la sosea m-am uitat sub masina pentru ca auzeam un zgomot. 
Soc si groaza! Curgea uleiul din baie, negru vascos...balta. 
Pana acasa mai aveam 3-4 kilometri, asa ca am plecat imediat cu riscul de a cala motorul. Am avut noroc, mai aveam destul ulei, vreo 2L, am vazut in recipientul pus sub motor.
Ma gandeam sa demontez baia, sa o sudez undeva sau chiar sa cumpar una noua. Lucrare aproape imposibila in parcare si fara scule profesionale.
Am cautat pe forumuri subiecte legate de repararea baii de ulei sparte. Am aflat ca sunt produse pentru lipit aliaje din aluminiu. Am gasit asta:


Bison Epoxy-Metal este un adeziv bicomponent bazat pe rasini epoxidice: rasina gri si intaritor bej.

Am cumparat adezivul Bison Epoxy-Metal , o sticla de diluant (1L), smirghel de granulatie 40 (orice smirghel e bun) si m-am apucat de treaba.
Am scos busonul de umplere si dopul de golire. Am turnat diluant in motor, vreo 500 ml in 5 reprize ca sa spal fisura pe interior de uleiul vascos.
Cu o pensula inmuiata in diluant, am spalat locul fisurii la exterior, apoi am sters cu o carpa curata pana cand a ramas uscata si curata.
Am observat cat de lungi erau fisurile. Ca sa intrerupi firul unei fisuri, pentru a scapa de tensiuni, la capat se face o gaura rotunda. Eu nu am gaurit baia de ulei. Doar am batut usor cu varful ascutit al unui ciocan mic, marginile ca la nituri.
 Cu smirghelul am frecat toata suprafata. Am netezit perfect locul, am curatat praful cu diluant pe carpa deoarece nu am avut spray de frane.
Suprafata avea acum oarece rugozitate, lucru foarte important cand vopsesti sau lipesti cu epoxi.
Am folosit jumatate din cantitatea seringilor. 
Procedeul e simplu, pui pasta in recipient, amesteci cu betisorul pana la omogenizare si aplici un strat care sa acopere toate fisurile.
Am lasat sa se usuce pana a doua zi, timpul de uscare este scris pe ambalaj. La verificare era beton! 
Am insurubat dopul, am turnat ulei nou in motor, doar un litru de proba, am examinat locul si totul a fost ok. Nici o picatura nu a curs. Completat restul de ulei si gata.
Au trecut ani buni si reparatia a rezistat foarte bine, iarna si vara, la diferente de temperatura. Conteaza foarte mult pregatirea suprafetei pentru o lipitura ferma. 

Comentarii

  1. Multumesc de postare am patit la fel cu baia de ulei si am facut dupa exemplul dvs .Tine pefect si am scutit o gramada de bani si timp.Toti au recomandat schimbarea baii de ulei,dar nu a fost nevoie.Inca o data multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte bun produs la fel aveam o fisura pe baie de ulei am dat jos uleiul am frecat cu șmirghel după am degresat cu spray de frana am aplicat produsul sa întărit am pus uleiul și tine de 2 ani niciun un gram de ulei

      Ștergere
  2. Ce fel de diluant ai folosit? Cum se foloseste? Doar il torni si il scurgi pe urma?

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu