Cum mi-am reparat baia de ulei

   Mergeam spre casa pe drumul obisnuit, gropi si pietre. Nu a apucat sa fie asfaltat, de fostii primari, iar cu cel prezent s-a stricat si mai rau.
   Cred ca am luat o piatra, aparuta in peisaj peste zi. Cert este ca am simtit izbitura dar nu m-am gandit nicio clipa ca s-a intamplat ceva. Am ajuns repede acasa, m-am uitat sa vad daca am atins bara sau scutul.
    De sub masina curgea uleiul, siroind pe asfalt intr-o balta neagra care se latea...
    Dupa un moment de panica, m-am imbarbatat si am plecat acasa. Dupa scule! Am adus si o saltea (de plaja) ca sa ma bag sub motor. Dupa o scurta, apoi o lunga examinare, am concluzionat ca scoaterea baii de ulei nu se poate face in parcare. Era ora 16:00. Am scos busonul de golire al baii de ulei. Am scos (deschis) busonul de umplere, ala de sus de pe motor. Apoi am plecat acasa sa ma documentez pe net, cu ce anume pot sa lipesc aluminiu. Am gasit asta:


Bison Epoxy-Metal este un adeziv bicomponent bazat pe rasini epoxidice: rasina gri si intaritor bej.

Am cumparat adezivul, o sticla de diluant (1L), smirghel de granulatie 40 (orice smirghel e bun) si m-am apucat de treaba.
Cu o pensula inmuiata in diluant, am spalat locul fisurii, apoi am sters cu o carpa curata. Asa am vazut cat de lungi erau fisurile. Uleiul este vascos, mi-ar fi luat o luna sa astept sa se scurga tot din baie, asa ca am turnat vreo 300 ml de diluant in motor pe sus. Am observat cum devenea mai subtire si mai clar. Am mai turnat de cateva ori pana cand prin fisuri nu venea decat diluant.
Am asteptat timp de o tigara sa se opreasca din picurat. Am sters cu carpa locul iar cu varful unui ciocanel mic, am inceput sa bat cu atentie firul fisurii. Am vazut chestia asta la Discovery Channel, la emisiunea "Masini pe alese", omul repara o piesa tot din aluminiu.
Ca sa intrerupi firul unei fisuri, pentru a scapa de tensiuni, la capat se face o gaura rotunda. Eu nu m-am apucat sa gauresc baia de ulei.
Am inceput sa frec cu smirghel, foarte meticulos. Am netezit perfect locul, am sters cu carpa inmuiata in diluant (putin).
Suprafata avea acum oarece rugozitate, lucru foarte important cand vopsesti sau lipesti cu epoxi.
Am folosit jumatate din cantitatea seringilor. Procedeul e simplu, pui pasta in recipient, amesteci cu betisorul si aplici un strat cat vrei tu de gros.
Am lasat sa se usuce pana a doua zi dimineata (pe la 10,00), cand am pus mana, beton! Am pus busonul la loc, am turnat uleiul in motor, am examinat locul si totul a fost ok. Nici o picatura!
Au trecut luni bune si reparatia rezista foarte bine, totul tine de pregatirea suprafetei!

Comentarii

  1. Multumesc de postare am patit la fel cu baia de ulei si am facut dupa exemplul dvs .Tine pefect si am scutit o gramada de bani si timp.Toti au recomandat schimbarea baii de ulei,dar nu a fost nevoie.Inca o data multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu